Monday, December 5, 2011

Langkawi!! Wait for us!!

.,بسم الله الرحمن الرحيم

,.السلا م عليكم

 alhamdulillah .. aku selamat sampai kat kuala perlis tengah hari kemarin selepas mengharungi laut yang sedikit bergelora.. mula-mula tu hujan kui lebat.. tapi dengan izin Allah.. semua penumpang-penumpang feri LADA DUA selamat tiba di jeti kuala perlis pada jam 12.30 tengah hari...^_^.. aku sekadar nak k0ngsi pengalaman kat sana ja buat kali ni... trip ni trip holiday with my family..

2/12/11..
     Hari first kami nak bertolak ke Langkawi.. kami ke Kuala Perlis.. Menurut ayah aku, perjalanan dari K.Perlis lebih cepat berbanding K.Kdh.. Kami naik feri BAHAGIA.. pukul 10.30... 11.30 kami sampai kat sana.. melilau lar satu kompleks kat jeti tuhh nak caqi tandas.. mak aii.. terpencil giler tandas tuhh..  time ngah caqi tandas tuh,, tiba-tiba tersilap masuk tempat karaoke.. huh!! nyampah giler aku masuk tempat gelap tuhh.. benci!benci!.. dah jumpa tandas... selesai masalah.. tapi aku still ingat time kitaorang turun dari feri tuhh.. ada satu pakcik tuhh membuatkan mood percutian aku hilang!.. meluat tul larhh... kalau ye pun cakap lar bebaik sikit.. nih suka hati dia ja main terjah-terjah orang... My sis cakap pakcik tuhh orang thai... what so ever!! dah keluar dari tandas tuhh.. balik semula kat tempat tinggal beg tadi.. Pastu ayah aku sewa kereta.. dapat lar kereta picanto tuh.. picanto pun picanto larhh,, janji ada transport nak naik.. dah naik kereta picanto tuhh takleh lah nak shopping bebanyak.. kereta tu kan kecik?? dapat picanto warna merah lorhh.. mula-mula tu rm180.. then dapat kurang at rm170 jer.. okeyh lar tu.. rm170 untuk 3 hari.. kereta tu baru lagi!!! .. haha trimas to IQMAL TRAVELS&TOURS SDN.BHD.. hehe




pastu siar-siar ler sekitar pekan kuah.. huhu.. kebetulan time tuu time orang solat jumaat.. ayah aku pun berhenti kat masjid pekan kuah.. ramai orang datang... aku, mak and kak tak turun lagi coz maybe time tu lelaki ramai.. orang habis solat jumaat baru kami solat zuhur..  tengah tunggu orang solat jumaat tu.. ada lar sekumpulan remaja-remaja dok melepak area tempat kami parking kereta.. ada ke patut.. depa tak solat jumaat.. ish3.. tipu mak pak toi.. teruk kan depa ?? kuaq ajor... orang habis jer solat jumaat terus depa start moto n blah.. !!..... brehnti makan kat medan selera kat tapak pasar malam pekan kuah jup.. aku dan pekena nasi goreng kampung ngan nasi ayam + teh o limau ais.. hehe.. hebat arkk?? aku makan 2 pinggan beb!! haha.. lapar giler...then kami ke tempat pemprosesan Manap Satay kt belakang Idaman Suri hehe... Manaf Satay tu yang sepupu aku punya... jangan main-main!! Manaf Satay ni dah popular kat Langkawi... dapat tempahan untuk LIMA baru-baru ni.. dapat tempahan hotel mewah lagi.. hahaha.. malam tu ingat nak cari chalet tepi pantai.. last2 sepupu aku dah booked kat motel sinaran.. rm100/night.. ok la tu.. depa yang belanja.... malam tu pi lepak-lepak jup kat umah sepupu aku.. jumpa si comel Tania budak kelahiran singapore tu..... haha... tapi dia takmau kat aku.. only at my bro... huh?? peliks??.. petang tu kami pi ronda-ronda kat pantai tengah.,. ada chalet.. tapi dah full... tengok orang naik jetski ngan slider,, ala... yang macam payung terjun tu? aku pun tak ingat nama sebenar? huh... and malam tu.. tidoq lena gila kat motel sinaran di bawah lembayu air-cond.. hikhikhik..
cunn,, ada kedai bawah tuu..


3/12/11...
       second day kami kat Langkawi... bangun pagi tu aku rasa malas gila.. maklumlah  tidoq lam air-cond.. jadi malas terus.. haha.. pagi tu.. aku bangun nak iron tudung.. time aku keluar nak iron tu.. aku mana mandi lagi.. hehe.. pastu kebetulan lakk receptionist tu pun dah bangun.. ngah iron baju seragam dia.. aku pun tak jadi larr keluar.. tunggu... dan tunggu.. huh~  dah siap aku iron,, balik bilik dan sambung tidoq.. muahahaha.. best kn?? tapi aku mandu luu sebelum sambung tidoq.. dok lama sat.. semua dah siap mandi and kemas barang.. kami  pun check-out dari motel tu.. mulanya ayah aku nak stay one night lagi kat situ.. tapi dah full booked lakk.. tempat tu pun ok lar.. ada tv..  katil deluxe beb!! king size ada dua.. toilet pun.. not bad larr.. then,, kami semua bertolak ke sekitar Langkawi.. haritu semua tempat dah  dijelajah kecuali pantai tengkorak and tempat apa entah..(tak ingat).. haritu gak kami singgah jup kat Tanjung Rhu.. besa jar tempat tuu.. mak aku kata dulu.. tempat tuu cantek dari sekarang.. time family aku turun kereta.. ada orang mai promote trip(trip advisor).. mahai gak lar.. nak pi tu.. 2 jam.. on da way lalu kot gua kelawar n others place...then meronda la satu pekan kuah.. jalan-jalan singgah kat idaman suri jup.. ingatkan jual apa kat situ, rupanya barang-barang suri rumah.. only pinggan mangkuk dan barang perkakas dapur dan beg-beg jer.. pastu coklat sikit.. bangunan sikit punya besaq.. rupanya satu tingkat jer?? tambahan pulak, pekerja ramai nak mampus.. laki pmpuan semua ada.. n semua pekerja muda-muda lagi.... ish3.. macam-macam.. aku dok pikiaq la time tu asal laa ramai sangat pekerja.. then aku tengok rata-rata dok sajia ja... nyampah aq.. :P.. cam pa gih.. lepas kami singgah idaman suri pi ronda kot town lakk.. singgah HIG(haji ismail group).. macam-macam coklat ada... hahaha... syok-syok.. then mak aku ngan kak aku beli beg bagasi sorang satu lar... dekat senja lakk kami singgah pasaq malam air hangat lakk.. syok.. jumpa cezen aku juai satay.. alaa manaf satay tuhh.. tapi time tuhh 2 orang abang sepupu aku ja yang niaga.. dapat satay free.. ahaa.. maseh abang pian tolong bungkuskan.. abang adam tolong bakarkan .. huahuahua(gelak jahat).. pastu pi beli kuih.. satu rm1.. fuhh!! tiba-tiba ada orang putih mai nak beli kuih..  dia tanya kat budak seller tuhh "excuse me,what is this?" budak tu taktau nak cakap pa dia panggil mak dia .. haha.. mak dia pun kata.." tapioca".. aku yang tengok sampai nak tergelak ja tapi tahan.. tak baik woo.. hehe.. lepas makcik tu cakap tapioca, spontan orang putih tu buat muka geli dia.. eeeeuuuww nyampah aku!!.. lepas borong kat pasaq malam, kami menuju ke rumah cezen aku kat taman nilam.. lepas maghrib kami pun balik chalet.. dah dapat chalet kat tepi pantai cenang.. ayah aku terus jadi.. .. tengok-tengok keliling orang putih.. kam ja melayu area tu..mak aku dah naik meluat.. huh!! tempat tu AB Motel laaa.. balik malam tuu kami mandi-mandi and rehat jup.. pastu aku, kak and mak keluar ronda kat sekitar .. kan banyak kedai bukak malam?? pi laa masuk kedai souvenir.. pilih punya pilih last-last aku beli gak souvenir yang berkenan di hati...pastu balik tidooooo... hohoho..zzzzzzzzzzzzzzzz

4/12/11
  





           arrghh.. hari yang aku tunggu-tunggu tiba jua... hari ni aku dah nak balik rumah..bangun awal pagi... .. kami sefamily keluar pi tepi pantai.. best... haha.. time tu orang putih mana turun pantai lagi... pergi bersiar-siar sekitar pantai cenang.. best ooo.. angin n udara yang segar bagus sungguh untuk kesihatan kan?? aku tak mandi laut pun just rendam-rendam kaki gitu.. adik aku jar mandi.. ayah aku cari kerang-kerang n spesis dengannya dalam pasir.. . kak n mak aku bersiar sambil jadi camerawoman.. hahaks.. dah hampir sejam.. kami balik ke chalet semula...kemas-kemas, siap diri.. dalam pukul 9 kami bertolak ke jeti... sebelum sampai jeti kami sempat singgah di haji ismail group beli coklat.. banyak giler borong.. hahaks... then dah abess borong coklat.. bertolak ke jeti... sampai jeti.. ayah aku pi beli tiket feri n pulangkan kereta sewa.. kami masuk n pastu aku,mak n kak.. pi tandas.. mak aiii,, queue giler tahap.. sampai orang putih yang dok dalam tu membebel sorang-sorang sebab dia dah tak tahan... kami hampir ketinggalan feri sebab queue tandas .. ish3.. pastu kena tunggu beg buat pemeriksaan kastam lakk.. nasib pakai scanner jer.. alamat lambat pulak nanti.. naik feri..dapat tepi tingkap...  time perjalanan tuhh.. ombak bergelora sikit.. hujan sat.. risau betul waktu tu.. alhamdulillah.. kam selamat sampai di jeti kuala perlis dengan jayanya.. ayah aku then pi laa amek kereta yang tinggal kst situ.. berhabuk kereta lol... huhu..

No comments:

Post a Comment