Friday, May 17, 2013

Mid-Year Exam!

.,بسم الله الرحمن الرحيم

,.السلا م عليكم

Hailaa., orang dah start mana hala dah exam, aku baru nak start post benda cam gini.. kehkehkeh.. suka hati la kan, this blog officially mine! E.X.A.M,, sebut ja pasal peperiksaan mesti macam-macam reaksi orang yang kita akan dapati.. ada yang kegelisahan and ada juga yang pandai sembunyi perasaan biar nampak macam cool jaa.. h0ho.. action sangat tuu.. takpa lah, masing-masing punya hal okay. Berbalik kepada asalan. Aku dah start exam about a week ago. Since, aku masih baru bergelar student form 4, format peperiksaan pun dah banyak berbeza dari format lower form. Memang, masing-masing student form 4, first time berdepan dengan exam yang berformatkan SPM. Exam sekolah aku akan berakhir pada hari Isnin akan datang, on 20th of May 2013. Left there 6 papers more (Physics and chemistry).


Setiap kali habis ja satu paper, mesti setiap orang akan diasak dengan pertanyaan, 'How's exam? Boleh jawab tak?'.. Adus, bila orang tanya aku rasa seolah-olah terhempap. For me, susah or senang tak payah risau. Selalu berfikir secara positif. Seandainya kita dah berusaha sedaya upaya,inShaAllah semua menjadi mudah..Mostly important, ingat Allah selalu,jangan terlalu lalai dengan dunia sangat.. Allah akan sentiasa bersama hamba-Nya yang beriman dan bertakwa tidak kira waktu senang atau susah.. Jangan kejar dunia sangat sebab ia bersifat sementara sahaja. Kejarlah akhirat yang selama-lamanya.. (*memang aku pun belum cukup mengejar akhirat, inShaAllah akan aku jadikan ini peringatan buat diri sendiri)


2 comments:

  1. Good Luck for the exam!

    Much love from the Pluto, http://alienfromthepluto.blogspot.com/

    ReplyDelete