Friday, July 19, 2013

Just to share~

.,بسم الله الرحمن الرحيم

,.السلا م عليكم




 Sakit itu mengajar kita untuk lebih sabar dan menguji tahap keimanan dan ketaqwaan kita sebagai manusia biasa. Tambah-tambahla waktu bulan Ramadhan ni. Entri kali ini, aku nak share sikit pasal sakit yang aku alami. Bayangkanlah! Yesterday, i'm just home from hostel. Balik rumah dalam keadaan demam! Memang tak larat la seharian kat sekolah. Mulanya, ingatkan nak stay kat bilik sakit ja tapi fikir balik nanti aku yang rugi kalau terlepas pembelajaran. Ingat yang aku sekolah ni nak penuhi tuntutan untuk menuntut ilmu.So, tahan!tahan! Balik rumah petang tu, demam aku tak kebah-kebah. Tambah pula,gatal-gatal satu badan. Waktu nak dekat maghrib tu, muka aku mula bengkak . Mulut sekali,tak pernah aku hadapi situasi ni tau dak?Ya Allah, peritnya. Lastly, malam tu juga pergi klinik. See what?? Aku disahkan alahan. Cess, ingatkan apa laa,. Time jumpa dok tu, mak aku temankan. Mak aku ada tanya doc, alahan ja? takda sakit buah pinggang? Sebab orang kata kalau muka or mulut bengkak-bengkak ni ada kaitan dengan penyakit buah pinggang. Time tu baru aku rasa yang mak betul-betul risaukan aku. Alhamdulillah., i've a loving mum.. After that, doc pun kata takda pa pun. Just alahan biasa ja. Then, doc tu suruh aku kaji balik aku alahan benda pa. When i'm think back, as a doc,he should know better i'm allergic to what such thing? but he asked me to review on my behalf.. Ahh, whatever la! Alhamdulillah, today i'm better than yesterday. Time sakit-sakit ni laa, banyak ingat Tuhan. Sesungguhnya,Allah itu Maha Berkuasa. Sebaik-baik senjata orang mukmin ialah doa. :)


No comments:

Post a Comment