Saturday, September 28, 2013

Life!

.,بسم الله الرحمن الرحيم

,.السلا م عليكم


Ho la! Rasa cam semak lak laman blog aku ni. Maklumlah lama dah tak update. Hohoho.

---------------

My life? As usual still a student,. next year would sit on SPM. and still stay at hostel. Guess what?? Sekolah aku sekarang dah dapat taraf Sekolah Kluster Kecemerlangan (SKK). Tahniah la yer diucapkan kepada pihak pengurusan dan pentadbiran sekolah(ada sedikit nada memerli di sini). Since dah dapat title SKK ni, semua yang ada dalam sekolah start dari pihak pengurusan&pentadbiran, staf-staf sokongan, guru-guru, pelajar-pelajar eventhough kakitangan asrama pun semua kena push up. Push up? Yang nak paling rasa sekali pelajar la. Sebelum-sebelum ni aku tak pernah rasa pun nak get off dari sekolah tu but sejak sekolah dapat title SKK, hati aku dah berbolak-balik. Seandainya aku dapat get off, I'm thought I would be more better. Peraturan dah semakin menyesakkan jiwa la! As on my opinion, sekolah tak sepatutnya pressure pelajar,. If that happens, students will getting more more 'memberontak' . Macam kes yang baru-baru ni jadi memang exactly menggemparkan warga sekolah. Ok, stops! Close that story. If I could, aku pun dah tak nak ingat pa dah pasal tu. It will automatically delete from my minds one day.I hope. Aku ingat nak jadi pelajar harian la tahun depan seandainya mak aku bagi. Huhuhu.

---------------

Friends? Frenemies? Kadang-kadang kawan pun boleh jadi enemies kan? Berkawan biar seribu,right? Tapi dalam seribu mesti ada yang dengki dengan kita. Aku cakap kat sini bukan nak tuju kat sesiapa. Just wanna talk jaa,. Dalam istilah berkawan, kita kena la saling memahami. Bukan ikut pala sendiri ja. Ok,fullstop.

Ashley Rice kata~

Friends are hard to find.In a lifetime you get only a few.And when you find them,you always know them by sight and heart alone, you always grow a little bit taller in your soul, and you know you have been blessed just to know them.

*Exactly,aku pun tak kenal Ashley Rice ni
---------------

Kita ni selalu saja ada masalah. Muhongla kalau kata tak da masalah langsung. Here's, every problems has a resolutions~ masalah cinta? Ah, yang ni la yang banyak sangat membelenggu remaja sekarang. Kalau nak tanya aku bab ni kena personally sebab masalah ni memang rumit. Kadang-kadang sebab masalah cinta la, jadi banyak kes. Lari dari rumah, nak bunuh diri, pembuangan bayi. Na'uzubillah! Then, masalah family pulak. Ada orang tu, bila depan umum dia berlagak ceria padahal bila kat rumah down teruk. ,, ,, Anyway, masalah ni kadang disimpan boleh jadi mimpi ngeri tau ! It's better we share dengan orang yang rapat or dipercayai. Biarlah kita rasa beban tu kurang when we share it with others. Always thins positively la, my dears. Kalau dah habis ikhtiar sangat, mintaklah kat Allah. Allah ialah sebaik-baik tempat kita mengadu dan memohon pertolongan.

--------------

Now, got to go. Nanti kalau sambung, entah apa lagi aku berceloteh. Ok. See you later. Wassalam.


No comments:

Post a Comment